thuis gebruiken
Ouder of begeleider hoeft zelf niet te kunnen rekenen!
Een ouder of begeleider kan zelf tegelijk met zijn kind een video bekijken als het kind dat nodig heeft. Zeker voor de eerste paar lessen is er iets meer begeleiding en aandacht nodig.
Ook bij het oefenen is het zeker in de eerste paar lessen nodig om een kind te leren om goed en netjes te schrijven, de kaartjes te maken, enz.
Na een paar lessen zal een kind in principe heel veel zelf kunnen. Er zijn immers uitgewerkte antwoordbladen en uitleg-video’s bij alle theorie en bij alle oefeningen.
Het hangt natuurlijk heel erg van het kind af hoe zelfstandig en goed hij kan werken en de discipline kan opbrengen om steeds weer de kaartjes te leren en netjes de oefeningen te maken.
Controleer het gemaakte werk regelmatig m.b.v. de antwoorden
Als er losse werkbladen worden gebruikt, zorg dan dat alle werkbladen netjes in een map worden bewaard en dat alle gemaakte fouten goed worden verbeterd.
Als het boek wordt gebruikt, zorg dan dat alle er netjes uitziet en dat alle gemaakte fouten duidelijk verbeterd worden.
Dat maakt het boek extra waardevol als naslagwerk voor later.